Jan 1, 2011

Drama Sogo

1 perkara yang nak dishare hari nie..Korang percaya tak yang hidup ni penuh dengan warna warni?

bukan kehidupan je warna-warni, pagar rumah pon perlu jugak.


Pernah tak terfikir, time korang jalan-jalan kat shooping complex, actually orang-orang yang lalu kat sekeliling kita tu sebenarnya pernuh dengan cerita.

Lebih kurang macam cerita Sepi lah. Dah pernah tengok? Best cerita ni.

Terdapat pengajaran yang tak taulah korang nampak ke tak.

Kita tak sedar, ada seorang lelaki yang turun tangga sebenarnya tadi baru break dengan girlfriend dia, tak sedar yang m.cik lalu kat sebelah tadi baru kehilangan suami dia sebulan yang lepas, girl yang jalan laju tadi maybe baru je kena reject temu duga.

Sememangnya susah kita nak tengok semua tu, sebab bukan diri kita sendiri kan?

Tapi kalau kita tengok dan perhati, banyak cerita yang akan kita dapat. Hanya dengan memerhati.

Pemerhatian itu sangat penting. haha.

Ada sekali time tengah jalan-jalan kat Sogo, maybe tahun lepas. Tiba-tiba nampak seorang lelaki yang sweet tengah jaga anak dia dua orang. Sorang tengah tidur, sambil didukung yang sorang lagi pula dipegang tangan sambil menangis. Lelaki ni memag tak tahu nak buat apa. Tapi still, dia memujuk anak dia yang sedang nangis tu sambil cuba menjaga anak yang sedang tidur tu supaya tak terjaga. Mungkin juga sedang cuba menelefon si isteri yang sedang bershooping entah dah kemana.

10 minit lepas tu, saya lalu lagi. Saja nak tengok apa yang dah jadi. Si anak menangis dengan lebih kuat. hoho. Muka si suami sudah masam mencuka. Memang habis la isteri dia nanti, saya cakap dalam hati. Tak lama lepas tu, si isteri yang cantik muncul. Setelah berkata sesuatu dengan muka yang masam, suami yang mithali ini tadi terus bangun mendukung anak yang tidur dan menarik anak yang sedang menangis tadi berlalu pergi. Tinggal isteri tu, terkontang kanting. hoho. tu la, syok sangat shooping, lama kot dia tinggal husband dia. Dekat sejam la juga saya lalu lalang kat situ, baru dia datang.

Owh, satu drama yang saya dapat disogo.

Actually, banyak lagi drama lain yang saya dapat dan kita boleh dapat. Bermacam-macam.

Yang penting, kita ambil pengajaran. Isteri-isteri, kalau nak shooping, ingat-ingat la anak dan laki. Jangan diikut nafsu membeli belah. Lagi senang kalau jalan sama-sama kan.

Motif cerita ini? Saya pon tak tahu. ;p

No comments: