Aug 23, 2011

Why Am I Blogging?

Secara serius, saye sangat happy bila pelawat yang masuk blog ni adalah dari search engine seperti google dan yahoo. Orang taip dekat google nak search ape-ape, then antara result yang terpapar adelah blog ni.

Tapi tak bermakna tak heppy kalau yang masuk itu adalah mereka yang gemar buat blogwalking, or yang memang update dengan blog ni (perasan). Happy juga coz ada antara yang rajin membaca entry yang kadang-kadang seperti sampah ni.

Walaupon jumlah yang datang dari search engine tu tak adelah banyak, tapi at least melebihi lah dari refeering site and direct trafik. Jadi, time-time tak update blog tu, pelawat akan still ade kan.

Kenapa saye gembira? Sebabnya saye bukan seorang yang rajin buat blogwalking dan tak reti tinggalkan jejak. Bukan tak reti tapi jarang, selalu lupa. Pergi je mane-mane blog, bace then tutup. Lupa pulak nak pergi shout dekat shoutbox or ruangan komen.

Tapi satu perkara yang selalu saye ingatkan diri adelah, jangan menulis semata-mata nak orang ramai baca. Jadikan pelawat yang banyak hanyalah sebagai satu sumber inspirasi untuk menulis. So, even nanti kalau satu hari dah tak ade orang nak baca blog ni pon, saye akan tetap menulis.

all my friend ^_^

Entry ni mungkin ditujukan khas buat semua pelawat yang hadir. Terima kasih sebab sudi membuang masa disini walaupon ada antara entry yang lansung tak mendatangkan manfaat kepada korang. Maaf dipohon ye, saye hanya manusia biasa yang kadang-kadang tergelincir dari landasan.


No comments: