Aug 25, 2011

Tutorial cara nak share kempen Says.my.

Tutorial cara nak share kempen Says.my.

Klik gambar untuk paparan yang lebih jelas.

1) Klik sign in to Says.my. Ia akan direct link sign in menggunakan akaun facebook kita.


2. Anda akan dibawa ke dashboard akaun says.my anda. Di bahagian kiri adalah maklumat akaun anda dan yang sebelah kanan adalah maklumat mengenai kempen.


3. Pilih salah satu iklan yang anda berminat untuk kongsikan dengan rakan-rakan. Contohnya seperti dibawah, saya memilih iklan yang ditunjukkan. Kemudian klik butang share.


4. Anda akan dibawa ke window baru menunjukkan syarat-syarat berkongsi kempen. Kalau rajin baca. Kemudian tandakan dan klik "share this" seperti yang ditunjukkan dalam gambar.


5. Window baru akan dipaparkan. Page ini akan menunjukkan rekod mengenai kempen yang anda jalankan. Kotak kedua menunjukkan link anda. Link ini akan anda gunakan untuk kongsikan kempen kepada rakan-rakan. Anda boleh terus copy link itu atau..


6. Anda boleh memilih bersama ayat-ayat untuk berkempen yang telah disediakan oleh pihak says. Hanya pilih message yang anda berminat dan klik butang "save it". Secara automatik ayat dibahagian link bawah itu akan bertukar. Atau


7. Anda boleh juga mereka ayat sendiri sekiranya message yang diberi tidal menarik. Taipkan diruang yang telah disediakan kemudian klik "save it". Message anda akan bertukar secara automatik.
 Jika sudah berpuas hati, klik pada ruang message itu untuk copy.


8. Pergi ke akaun facebook anda dan paste kan diruangan status. Kemudian klik butang "share" untuk sharekan kempen.


9. Message anda akan terpapar seperti gambar dibawah.


Yang terakhir adalah tunggu sahaja orang klik iklan yang anda paparkan itu dan duit dalam akaun anda akan automatik naik. Setiap klik seperti biasa, anda akan mendapat RM 0.20.

Kepada yang belum mendaftar dengan Say.my, anda boleh mendaftar disini dan mula berkempen.

Kalau ada yang kurang faham, boleh la bertanya.  ^_^

No comments: