Feb 11, 2011

Churp-Churp, adik Nuffnang?


Time korang buka page nuffnang untuk tengok duit kawen korang tu, pernah perasan tak kat Churp-Churp? (dalam bulat merah)

Dah daftar? Tahu tak churp-churp ni pasal ape?

So, hari ni saye nak cerita sikit pasal churp-churp ni.

Sebelum tu, kite tengok dulu perbezaan 3 laman advertising community ni.

Konsep Nuffnang
Memaparkan iklan dari pihaknya ke dalam blog secara automatik. Yang mana kita daftar dengan nuffnang, masukkan code, dan iklan akan keluar. Ganjaran diterima hasil dari click yang diterima oleh iklan itu. Nilai ganjaran tidak dikenal pasti dan tidak sama setiap satu.

Konsep Says
Memaparkan iklan-iklan dilaman webnya, yang kemudian kita sendiri pilih untuk mengiklankan yang mana. Iklan boleh dipaparkan di Facebook, Blog, Twitter, E-mail. Setiap unique click yang diterima, akan dibayar sebanyak RM 0.20.

Memaparkan iklan-iklan dilaman webnya, yang kemudian kita sendiri pilih untuk mengiklankan yang mana. Iklan boleh dipaparkan di Facebook, Blog, Twitter, E-mail. Setiap unique click yang diterima, akan dibayar sebanyak RM 0.20. Mempunyai satu lagi ganjaran tambahan dikenali sebagai assignment. assignment akan diberi kepada sesiapa yang terpilih, setiap assignment yang diselesaikan, akan diberi ganjaran. Nilai ganjaran assignment bergantung kepada jumlah follower twitter. Bermakna, korang perlu ade account twitter.

So, agak-agak dah paham tak ape beza churp-churp, nuffnang dengan Says?

Sememangnya, 3 community ini merupakan saingan. Saye tahu, ramai blogger telah mendaftar dengan nuffnang. Jadi sekiranya korang join says, ini akan menggugat kepercayaan nuffnang dekat korang. Berkemungkinan status glitterati akan ditarik.

Jadi, satu penyelesaian nye adalah korang join churp-churp. Ini kerana, churp-churp merupakan satu community yang sama seperti says tetapi merupakan dibawah nuffnang. Buktinya, tengok sendiri kat picture tu. Dengan cara ini, korang boleh beriklan dengan lebih banyak tanpa mengganggu status nuffnang korang. Best kan??

^_^




No comments: