Dec 18, 2015

Perit itu dahulu, bahagia itu sekarang

Dalam kepayahan berseorangan.

Aku ingin merungut.

Walau hanya untuk seminggu.

Rasa putih dan hitam meningkah ningkah dalam pemikiran.

Penat berlawan.

Lantas aku terfikir.

Suatu masa dahulu.

Kau juga pernah begini.

Malahan untuk tempoh yang labih panjang.

2 tahun.

Dalam keperitan dan kesakitan yang lebih dari aku rasai sekarang.

Sungguh.

Aku kagum.

Andai saat itu aku disisi, takkan ku izinkan rasa itu menyentuh kau begitu lama.

Akan aku beri bahagia untuk hati mu itu.

Dan kini, aku mengerti.

Allah telah hadirkan bahagia untuk mu selamanya.

Atas segala perit yang kau rasa.

Sungguh, aku kembali bersyukur.

Atas nikmat yang Allah beri kepada mu.

Lantas, aku rela. Aku kembali bahagia.

Walau hanya melihat kau bahagia.

Sesungguhnya, kau berhak untuk rasa.

Dan aku akan terus mendoakan, agar kau terus bahagia.

No comments: