Oct 2, 2011

Wind of change

After week by week waiting dengan harapan palsu yang wireles UIA ni akan muncul kembali laju seperti biasa, ternyata membawa kepada kekecewaan.

Tapi, terlihat satu hikmah besar yang jarang-jarang menjengah. Walaupon rase geram and stress tak dapat nak download "Running Man" dan "Vampire Diaries season 3", but still saye masih mampu menahan diri. haha

So, maknenye dah lame la tak tengok running man tu.

Hidup pon dah kurang bergantung kepada internet. Hari-hari aktiviti yang sama tapi terisi, tanpa melangakan diri tengok cerita berjam-jam, online facebook, youtube dan juga lagu-lagu.

Paling best, tiap-tiap petang dapat menampar bulu tangkis kuat-kuat (badminton). haha. Puas je rase. Malam tak payah susah-susah nak tido, cukup jam 10 11, confirm mate dah mengantuk. Tinggal nak sorong bantal je.



Hope, semester ni akan lebih baik dari semester lepas. Masa-masa yang berlalu harap mempunyai pengisian yang bermakna.
Antara input ceramah malam tadi (30/9/2011) :

4 perkara yang penting dalam hidup (macam yang pernah diajar dalam kelas UNGS) :
  1. Iman
  2. Ilmu
  3. Amal
  4. Ikhlas

4 soalan yang sentiasa kita tanya pada diri kita :
  1. Berapa umur / sepanjang umur ni apa yang telah kita buat?
  2. Apa perkara yang kita telah buat semasa kita masih muda?
  3. Apa yang kita buat dengan harta kita?
  4. Adakah kita mengamalkan ilmu yang kita ada?

Ini hanya intipati, mungkin tak tepat sangat dengan apa yang disampaikan oleh penceramah. Keadaan persekitaran tidak mengizinkan diri untuk mendengar dengan jelas. Maaf kalau ada yang tersalah.

^_^

p/s :: Masalah dengan manusia tak akan pernah habis untuk difikirkan. Jadi, jangan fikirkan sangat mengenainya, tenangkan diri lapangkan dada. BERDOA.

No comments: