Dec 25, 2023

Hey, its End of 2023

 Hi..


Dah penghujung 2023.
Malam ni, rasa sepi. Satu rindu yang tak terungkap.
Satu rindu pada perkara yang tak mungkin kembali.
Dulu tak pernah pon terfikir benda ni akan jadi sesuatu yang akan aku rindukan.
Sebab dulu aku bodoh. Tak menghargai. Ego. Tak bersyukur.

Nikmat persahabatan yang waktu tu aku rasa mengongkong, kini jadi sesuatu yang aku rindu. Dah terlambat.........



Manisah,

Naskah ni untuk awk.
Minta maaf segala salah silap sepanjang kita kenal.
Salah silap bila mana aku sombong. Aku abaikan persahabatan kita.
Percayalah, kini awak adalah satu sahabat yang aku rindukan sehingga sebak dihati, tertitis air mata. Terkenang kenang di fikiran.


Tak tahu kenapa, rasa bersalah ni tak pernah hilang walau berkali-kali ampun diminta dan berkali awak hulurkan kemaafan.
Mungkin sebab dosa dan biadap itu terlalu banyak.

Terima kasih untuk sekali lagi memberi peluang untuk kembali bersahabat. Kembali berbual dan berbicara seperti dulu. Walaupon suasana tidak lagi sama, tetapi itu dah cukup.

Kehadiran ke teratak ini, memberi seribu makna. Memberi satu kenangan baru, kemanisan baru. Nafas baru.

Tahniah untuk kebahagian keluarga kecil awak. Aku doakan kebahagian itu sentiasa kekal sehingga ke akhir hayat. Disisi Fendy, disisi Uwais, dan di sisi hati aku. Walau dari jauh, doa tak kan pernah putus untuk awak.

Akhir kata, rindu ini tak akan pernah putus. Tapi biarlah aku rindu dari jauh. Ada usia yang panjang, InsyaAllah aku akan pastikan kita tetap keep in touch. Aku akan pastikan, andai keresahan melanda, aku akan sentiasa disisi.

InsyaAllah.

No comments: