Apr 13, 2012

Aku vs mereka

Aku hanya tidak mahu menjadi sahabat mu yang lain.

Apabila kau berbuat kesalahan, mereka mengatakan "perkara biasalah tu" sebelum menegur.

Apabila kau bertanya "cantik tak?", mereka berkata cantik walaupon kau kelihatan sedikit berisi.

Apabila kau menjengkelkan, mereka melayan dengan biasa tetapi hati sebaliknya.

Apabila kau bersifat keanak-anakkan, mereka berkata kamu comel.

Aku mahu menjadi sahabat mu yang,

Apabila kau berbuat kesalahan, aku berkata "itu salah, lain kali jangan buat lagi".


Apabila kau bertanya "cantik tak?", aku berkata "berisi tetapi masih cantik".


Apabila kau menjengkelkan, aku berkata "kau over reacting hari ini.".

Apabila kau bersifat keanak-anakkan, aku berkata "kau childish".

Kerana aku tahu,

Aku perlu berterus terang dengan kamu, untuk kamu tahu diri kamu yang sebenar.

Kerana aku tahu,

Telah ramai antara mereka yang memberikan jawapan yang kamu mahu.

Telah ramai antara mereka yang telah menjaga hati kamu.

Maaf andai "terus terang" yang aku sampaikan ini menyakiti hati kamu.

Menyebabkan kamu terluka.

Aku hanya mahu menjadi kawan kamu yang ikhlas, yang boleh berterus terang dengan kamu, yang jujur dalam memberi pendapatnya

p/s : pergi dulu~

2 comments:

wawanubulan said...

macam tgh sedih je.. ade problem ke?

miera said...

sedeh la.. hehe.. ;p