May 23, 2011

Komen untuk Nur Kasih The Movie

Tapi tak sangka semalam, berjaya jugak memboloskan diri dari kancah ketakutan. haha

Semuanya kerana Nur Kasih The Movie. Tengok ramai sangat orang post kat Facebook kate best, buat tertanye-tanye best sangat ke. hoho


Sebelum ni serius tak pernah keluar seawal 10 pagi, tapi semalam sebab Nur Kasih punya pasal, pukul 10 dah terpacak kat bus stand dalam UIA. Takut lambat nanti, tiket wayang habis.

Then sampai lah kat KLCC, dah berjaya mendapatkan tiket pukul 12.10 tgh hari.

So, bile da habis tengok member tanye, best ke tak?
..................................
Jawapan terpantas yang dapat difikirkan waktu tu adalah "No komen".. hahaha

Nak kate tak best. Rasenye okey je..

Tapi macam ade yang tak kene.

Fikir punya fikir, barulah dapat tau ape yang tak kena.

Biar saye cerita sinopsisnye sikit:

Di awal cerita, kisah sedih pertama adalah kematian Alia isteri kepada Aidil, kemudian diikuti dengan Nur yang mengalami keguguran anak pertama mereka. Di pertengahan cerita, Nur dan Adam mengalami kemalangan yang melibatkan kereta api di Jordan, yang mana pada mulanya disangka kan Nur telah meninggal dunia. Kemudian diikuti pula dengan kehilangan Adam ketika mencari cincin Nur iaitu cincin perkahwinan mereka ditempat berlakunya kemalangan kereta api itu. Kemudian Adam dijumpai semula tetapi dalam keadaan yang tenat kerana kemalangan. Adam dibawa pulang semula ke Malaysia tetapi peluang untuk sembuh adalah tipis kerana sakitnya itu melibatkan jantung yang telah pon mempunyai masalah.

Kemudian??

Sila tengok sendiri dipawagam. hehe

Yang penting, cerita ni memang sedih dari awal sampai habis. Jadi ape yang saye rase tak kene nye dengan cerita ini adalah dugaan yang menimpa Nur terlalu banyak yang mana boleh membuatkan penonton seperti saye rase macam dah jadi cerita yang "fake"..

Sememangnya sebagai seorang Islam, dugaan Allah akan mendatang tanpa kita ketahui. Tapi bila kite dah tengok cerita, bila macam-macam sangat, nampak seolah-olah terlebih-lebih pulak.

Ape pon, msg yang disampaikan memang amat baik yang mana kita perlu tabah dengan dugaan Allah walau banyak mana pon dugaan tu datang.

Yang belum tengok lagi, pergi lah tengok ye. Tak rugi pon menyokong filem tempatan. Not bad pon citer nie. Boleh la ambil pengajaran yang baik.

Rate yang saye dapat bagi untuk filem ini adalah 3 bintang dari 5 bintang.

7 comments:

masitah omar said...

boleh jd penganalisis filem ini...

izwanyusof said...

short sem bajet takde.. nak tengok gak ! aish..

miera said...

Masitah --> sekadar melahirkan pendapat..hehe

izwanyusof --> puase la 2 hari, utk tiket Nur Kasih..hehe

Anonymous said...

tq 4 review mira.trus kak umy xjadi nk tgk.adek akak je beria nk g..hehe

miera said...

why tak jadi? hehe..ni juz pendapat saye..dlm masa y sama, movie nie not bad pon utk ditonton.. xde la rase tak berbaloi.. hehe

Twinny Brat said...

samele sini. rs mcm dh jadi citer indonesia plak bl heroin tu terlebih2 di uji. apapun, trngat Nur Kasih drama. kita mmg suke adik pd Nur Kasih. karaker yg menjadi n pnuh hiba.

miera said...

Nur Kasih drama memang jauh lebih baik dari filem.. ^_^